کارگاه خدمات آموزشی معاونان آموزشی مراکز علمی ـ کاربردی مازندران
کارگاه خدمات آموزشی معاونان آموزشی مراکز علمی ـ کاربردی مازندران در مرکز علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر واحد (5) آمل برگزار شد.
در ابتدای این جلسه رئیس واحد استانی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مازندران ضمن گرامیداشت 14 و 15 خرداد و یاد و نام معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام (ره)، حضور حداکثری کلیه اقشار جامعه به ویژه دانشگاهیان را در انتخابات ریاست جمهوری 22 خرداد را نشانه بلوغ سیاسی ـ اجتماعی ملت بزرگ ایران دانست.
وی یکی از الزامات توسعه کشور را توسعه منابع انسانی و سرمایه گذاری در این زمینه خواند و گفت : همواره همفکری و تفویض اختیارات در جهت پیشرفت کار مراکز آموزشی به عنوان دست اندرکاران اجرایی نظام علمی ـ کاربردی در اولویت قرار دارد و باید با تلاش جمعی و هماهنگی بیشتر در این جهت حرکت کنیم.
فرزانه ادامه داد : چشم انداز آموزشهای علمی ـ کاربردی در مازندران ارتقاء سهم دانشجویان علمی ـ کاربردی به میزان 50% دانشجویان استان مازندران است و در کنار این افزایش کمی نباید هیچگاه از کیفیت دوره ها و رضایت دانشجویان و دانش آموختگان و صاحب کسب و کار و تولید غافل باشیم.
فرزانه اعلام کرد در پایان برنامه سوم ( 1383 ) تعداد 4616 دانشجو در 34 رشته ، در پایان سال 1387 تعداد 15480 دانشجو در 133 رشته ( 90 رشته کاردانی ترمی و پودمانی و 43 رشته کارشناسی ترمی ) مشغول تحصیل بودند.
وی در پایان افزود: کارگاههای آموزشی می تواند در جهت آشنایی بیشتر مراکز ، تبادل اندیشه ها و وحدت رویه در اجرای مقررات و آیین نامه های آموزشی بسیار موثر باشد. در سالجاری بالغ بر ده کارگاه آموزشی برای کارکنان و مدرسان علمی ـ کاربردی در زمینه های مختلف برگزار می شود.
این در حالیست که کل دانشجویان ورودی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی استان بالغ بر 24000 نفر بوده و بالغ بر 8511 نفر ( 37 % ) فارغ التحصیل شده اند. به عبارتی در 3 سال اخیر 2 برابر قبل آن، دانشجوی علمی ـ کاربردی جذب این دانشگاه شده اند.
