توجه به مسایل فرهنگی از دغدغه های اصلی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی است

۱۳ تیر ۱۳۹۰ | ۱۴:۳۰ کد : ۲۰۰۲۴ اخبار شیرپوینت
نشست رئیس واحد استانی و مدیرکل ارشاد مازندران
توجه به مسایل فرهنگی از دغدغه های اصلی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی است

نشست مشترک رئیس واحد استانی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مازندران، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رؤسای مراکز علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر روز یکشنبه 12 تیرماه سالجاری برگزار شد.

 

 

در ابتدای این نشست دکتر لحمیان رئیس واحد استانی دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مازندران ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای دانشگاه جامع علمی - کاربردی و روند توسعه دانشگاه؛ مهم ترین وظیفه دانشگاه جامع علمی – کاربردی را کارآفرینی برشمرد و گفت: با استقرار نظام آموزش عالی مهارتی و اجرای دوره های تحصیلات تکمیلی مهارتی از مهرماه سالجاری علاوه بر اینکه دانشجویان علمی – کاربردی امکان ادامه تحصیل را در نظام مهارتی پیدا می کنند، دانشگاه جامع علمی - کاربردی گام بلند  دیگری را  عرصه آموزش عالی کشور بر می دارد.

وی در ادامه ساختار فیزیکی، سرانه های استاندارد و کادر آموزشی مراکز فرهنگ و هنر استان را در وضعیت مطلوبی دانست و با بیان اینکه مسایل فرهنگی در دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی از دغدغه های اصلی است، گفت: دانشگاه جامع علمی – کاربردی،  واحد استانی و رؤسای مراکز علمی ـ کاربردی استان با حساسیت خاص و نگاه ویژه به مسایل فرهنگی می نگرند و برنامه ریزی های خوبی در این خصوص به اجرا در آمده یا در دست انجام است. وی در پایان از تعامل و همکاری خوب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی مازندران تقدیر کرد.

حجت الاسلام و المسلمین دکتر ابراهیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان نیز طی سخنانی اذعان کرد: براساس فلسفه وجودی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اگر بدنبال خروجی مطلوب برای این سازمان هستیم مدخل یکی از این خروجی ها دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه جامع علمی ـ کاربردی فعالیت های شایسته ای را انجام داده است و جا دارد تا بیشتر به معرفی  دانشگاه و فرهنگ سازی در خصوص فعالیت های آن پرداخته شود، گفت: ما در حوزه آموزشهای مرتبط با فرهنگ و هنر وظیفه خطیری داریم و باید فعالیت های آموزشی این حوزه را در کنار کمیت با کیفیت هر چه بیشتر پیش ببریم تا انشاءا... دانشجویان و دانش آموختگان مراکز فرهنگ و هنر علاوه بر بُعد علمی، به بُعد تزکیه و سجایای رفتاری و اخلاقی در محیط دانشگاهی مزین باشند.

 

دکتر ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: رشته های آموزشی که در مراکز فرهنگ و هنر ما به اجرا در می آید باید به نحوی با مشکلات و معضلات ما همسو باشد و بتواند خلاء های حوزه فرهنگ و هنر ما را ترمیم کند.

گفتنی است در این جلسه رؤسای مراکز علمی ـ کاربردی فرهنگ و هنر مازندران نیز به ارائه گزارش فعالیت ها و پیشنهادات خود پرداختند.


نظر شما :