شاخص سرمایه انسانی ایران در بین 130 کشور 85 است

۲۲ فروردین ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰ کد : ۲۰۳۶۲ اخبار
معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران با بیان اینکه از سال ۲۰۱۳ شاخص جدیدی با عنوان شاخص سرمایه انسانی توسط مجمع جهانی اقتصاد تدوین شد که بیشترین توجه را به اثرگذاری آموزش در حوزه اقتصاد دارد، گفت: متاسفانه وضعیت کشورمان در این بخش خوب نیست و ایران رتبه ۸۵ را در این شاخص بین ۱۳۰ کشور دارد.
شاخص سرمایه انسانی ایران در بین 130 کشور 85 است

شاخص سرمایه انسانی ایران در بین 130 کشور 85 است

معاون توسعه و پشتیبانی دانشگاه مازندران با بیان اینکه از سال ۲۰۱۳ شاخص جدیدی با عنوان شاخص سرمایه انسانی توسط مجمع جهانی اقتصاد تدوین شد که بیشترین توجه را به اثرگذاری آموزش در حوزه اقتصاد دارد، گفت: متاسفانه وضعیت کشورمان در این بخش خوب نیست و ایران رتبه ۸۵ را در این شاخص بین ۱۳۰ کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان بابلسر، ابراهیم صالحی عمران بعد از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی روسا مراکز علمی کاربردی مازندران که در مرکز علمی کاربردی میزبان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش و هم و غم  همه کشورهای دنیا حول محور توسعه است.

وی با اشاره به اینکه از این رو بعد از جنگ جهانی دوم تمرکز بر روی منابع انسانی و سرمایه‌گذاری بر روی آموزش عالی رونق پیدا کرد، افزود: در سال‌های اخیر نگاه به آموزش عالی در تمام دنیا در حال تغییر است.

عضو شورای گسترش دانشگاه جامع علمی کاربردی  کشور با بیان اینکه از سال ۲۰۱۳ شاخص جدیدی با عنوان شاخص سرمایه انسانی توسط مجمع جهانی اقتصاد تدوین شد که بیشترین توجه را به اثرگذاری آموزش در حوزه اقتصاد دارد، گفت: وضعیت کشورمان در این بخش خوب نیست و ایران رتبه ۸۵ را در این شاخص بین ۱۳۰ کشور دارد.

این مسؤول ادامه داد: این در حالی است که از حیث تعداد فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی مهندسی در دنیا رتبه پنجم را داریم این نشان دهنده ضعف مشارکت آموزش در اقتصاد است و باید برای آن چاره‌اندیشی شود.

صالحی عمران تصریح کرد: آنچه که مسلم است راه حل سرمایه‌گذاری کمی و یا سرمایه‌گذاری بر روی آموزش تئوریک نیست؛ بلکه راه حل در ارائه آموزش‌های مهارتی و کیفیت بخشی به این آموزش‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در تحلیل بانک جهانی از وضعیت آموزش‌های مهارتی در ایران سه چالش عمده وجود دارد، گفت: آموزش مهارتی در جذب دانشجویان مستعد خوب عمل نکرده است.

 

عضو شورای پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور افزود: دوم چالش نظام آموزش مهارتی است که در ارائه آموزش‌های کیفی جدیت نداشته است.


نظر شما :