دکتر محمدحسین امید: رویکرد مردم و وزارت علوم نسبت به دانشگاه علمی کاربردی مثبت است

دکتر علی اصغر یوسف نژاد: آمادگی مجمع نمایندگان استان مازندران را برای کمک به وضع قوانین در جهت حمایت از دانشگاه علمی کاربردی و فارغ التحصیلان آن اعلام می کنیم

۱۹ شهریور ۱۳۹۷ | ۱۰:۳۸ کد : ۴۰۰۶۶ اخبار شیرپوینت اسلایدر اخبار
دکتر قاسم احمدی لاشکی: امروز هیچ کاری واجب تر از تقویت دانشگاه علمی کاربردی در صحنه آموزشی کشور نیست
دکتر علی اصغر یوسف نژاد: آمادگی  مجمع نمایندگان استان مازندران را برای کمک به وضع قوانین در جهت حمایت از دانشگاه علمی کاربردی و فارغ التحصیلان آن اعلام می کنیم

نشست مشترک دکتر محمدحسین امید رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور با روسای مراکز علمی کاربردی استان مازندران با حضور دکتر علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری ومیاندورود و عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی و دکتر قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر وچالوس و کلاردشت و نائب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به میزبانی مرکز علمی-کاربردی فرهنگ و هنر واحد ۲ نوشهربرگزارشد.

 

خانواده بزرگ علمی-کاربردی در استان مازندران 70 هزار نفر جمعیت دارد

در خانواده علمی کاربردی مازندران هزاران محصول، هزاران فرصت و هزاران بازار برای ایجاد اشتغال وجوددارد

درابتدا دکتر ناصر جعفری رییس دانشگاه علمی کاربردی مازندران ضمن خیر مقدم به همه روسای مراکز علمی کاربردی استان و تقدیر وتشکر از حضور دکتر امید و دو نماینده مردم مازندران در مجلس شورای اسلامی به  موضوع مهم هدف دانشگاه علمی-کاربردی پرداخت وگفت یکی از اهداف مهم ما آموزش کارآفرینی است تا دانشجو با مهارت خود به تولید مشاغل جدید روی آورد.

وی با ارائه گزارشی از وضعیت دانشگاه علمی کاربردی در مازندران گفت:  در استان مازندران خانواده بزرگ علمی کاربردی 70 هزار نفر جمعیت دارد که شامل 50 هزار دانش آموخته، 17 هزاردانشجو، ۴۵۰۰ نفر مدرس و۵۰۰ نفر همکار می باشد که از این خانواده و شبکه بزرگ، هزاران محصول، هزاران فرصت و هزاران بازار برای ایجاد اشتغال وجوددارد. در واقع این شبکه یک اکوسیستم کارآفرینی است و می تواند فرصت های شغلی زیادی را کشف واحصا کند تا جویندگان کار به بازار کار معرفی شوند.

دکتر جعفری در پایان گفت مازندران ۳۳ مرکز علمی-کاربردی، ۱۶۹۳۰ دانشجو در مقاطع کاردانی وکار شناسی  ۵۶۶۸۲ دانش آموخته و ۱۴۲۳ مدرس حق تدریس فعال دارد.

 

رویکرد مردم و وزارت علوم نسبت به دانشگاه علمی کاربردی مثبت است

از 17 مرکز سطح دو در کشور دو مرکز از مازندران هستند

انتظار می رود تا پایان امسال هر مرکز علمی کاربردی مازندران یک مرکز نوآوری داشته باشد

دکترمحمدحسین  امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور طی سخنانی در این گردهمایی  بیان کرد: با توجه به عملکرد دانشگاه در دوسال اخیر رویکرد مردم و وزارت علوم نسبت به دانشگاه علمی کاربردی مثبت بوده است

وی ادامه داد: ما  تلاش می کنیم  با روشهای مختلف از جمله ارتقاء کیفیت مراکز، ایجاد مرکز نوآوری در هر مرکز علمی - کاربردی، پرداخت وام به دانشجویان و فارغ التحصیلان کارآفرین مراکز تا مبلغ پنجاه میلیون تومان، اعلام سطح بندی مراکز به جامعه، بعنوان مزیت رقابتی دانشگاه علمی کاربردی در جذب دانشجو بصورت پویا عمل کنیم.

دکتر امید اعلام کرد طی سطح بندی انجام شده از مراکز کشور، 17 مرکز علمی کاربردی در سطح 2 قرار گرفتند که دو مرکز از مازندران بودند و باتوجه به آمار کلی که از هر دو استان یک مرکز سطح دو وجود دارد، این باعث خرسندی است.

دکتر امید در ادامه گفت برای دانشگاه نزدیک به ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اختصاص یافت اما متاسفانه فقط توانستیم 10 میلیارد تومان آن را جذب و هزینه کنیم.  

وی افزود:  روسای مراکز نگران نباشند، پذیرش نیمسال دوم در آبانماه مشخص می شود و انشاالله در بهمن ماه امسال با جذب دانشجو در قالب سیاستهای پیش بینی شده خلاء های بوجود آمده را پر خواهیم کرد. البته با کمک همه ی مراکز و واحدهای استانی در جهت بهبود کیفیت  گام بر خواهیم داشت.

 وی گفت انتظار دانشگاه جامع علمی کاربردی از مراکز این است که کیفیت آموزش را مانند دانشگاه مادر در استان ها بالا ببرند. در ارزیابی به عمل آمده هم اکنون درصد قابل توجهی از دانشجویان دانشگاه علمی کاربردی از کارمندان دولت می باشند و ما باید طوری عمل کنیم که دانش آموز که از مقطع دبیرستان فارغ التحصیل می شود به دانشگاهی علمی-کاربردی و آموزش مهارت روی بیاورد.

دکتر امید رییس دانشگاه علمی کاربردی کشور از دستاورد سفر خود به مازندران گفت: این چهارمین بار است که به مازندران آمدم و این باعث خرسندی است اما با توجه به اینکه مجوز مرکز نوآوری طی حداکثر دو ماه پیگیری و صادر می شود، انتظار دارم تا پایان امسال هر مرکز علمی کاربردی مازندران یک مرکز نوآوری داشته باشد.

 

آمادگی مجمع نمایندگان استان مازندران را برای کمک به وضع قوانین در جهت حمایت از دانشگاه علمی کاربردی و فارغ التحصیلان آن اعلام می کنیم.

ما از دولت می خواهیم به یاری دانشگاه علمی کاربردی بیاید

در این همایش دکتر علی اصغر یوسف نژاد  نماینده مردم ساری ومیاندورود و دکتر قاسم احمدی لاشکی نماینده نوشهر وچالوس در مجلس شورای اسلامی  به موضوعات مهم آموزشی در استان پرداختند.

دکتر یوسف نژاد گفت  من از دکتر جعفری رییس دانشگاه علمی - کاربردی مازندران تشکر می کنم که مقدمات این جلسه را فراهم کرد تا حوزه آموزش مهارتی و فعالیت مربوط به آن در مازندران را بررسی کنیم

دکتر یوسف نژاد گفت مسائل آموزشی در ایران در دانشگاه ها مشابه همدیگر است و دانشگاه ها ماموریت دارند  برای آموزش و توسعه فن آوری همدیگر را پوشش دهند . متاسفانه به دانشگاه علمی کاربردی توجه کمتری نسبت به دانشگاههای دیگر شده، لذا آمادگی مجمع نمایندگان استان مازندران را برای کمک به وضع قوانین در جهت حمایت از دانشگاه علمی کاربردی و فارغ التحصیلان اعلام  می کنیم.  

وی افزود: دولت نمی تواند با شرایطی که دارد بخش مالی آموزش را به عهده بگیرد و بخش خصوصی باید وارد این عرصه شود و باید از بخشهای خصوصی بعنوان موسس مراکز علمی - کاربردی حمایت کرد بخصوص در رشته هایی مانند آسانسور، مکانیک خودرو و غیره که اجرای این دوره ها هزینه بر است.

نماینده مردم ساری ومیاندورود و عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی باید با شناسایی مشاغل جدید و تدوین رشته های کاربردی در حل مشکلات جامعه همت گمارد.

وی ادامه داد: در برنامه ششم دیده شد که باید سهم آموزشهای مهارتی به ۳۰ درصد افزایش داده شود و باید در مازندران در حوزه هایی مانند کشاورزی و گردشگری در توسعه این آموزشها توجه بیشتری کنیم. ما از دولت می خواهیم به یاری دانشگاه علمی کاربردی بیاید و با پرداخت یارانه در امر آموزش در جهت تقویت آن گام بردارد. در مازندران زیرساخت ها برای فضای آموزشی مهیا است که می توان با دادن تسهیلات ویژه به یاری مراکز شتافت تا فعالیت های چشمگیر آنها تقویت شود

 

امروز هیچ کاری واجب تر از تقویت دانشگاه علمی کاربردی در صحنه آموزشی کشور نیست

در ادامه دکتر قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم چالوس، نوشهر و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی  طی سخنانی اذعان کرد  بیکاری امروز جامعه به دلیل تاکید و گرایش خانواده ها و جوانان بسمت رشته های نظری است،لذا تربیت نیروی کار ماهر در جهت کاهش مشکل اشتغال وهم چنین تقویت رشته های مهارتی و دانشگاه علمی کاربردی می تواند راهگشای برون رفت از وضعیت فعلی باشد.

نایب رئیس کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز هیچ کاری واجب تر از تقویت رشته ها و دانشگاه علمی کاربردی در صحنه آموزشی کشور نیست. البته توسعه رشته هانیز  باید با توجه به نیاز سنجی منطقه ای انجام شود تا سبب حل معضل بیکاری گردد.

در پایان این همایش از مدال آفرینان تیم کشتی دانشگاه علمی کاربردی تجلیل به عمل آمد و هدایایی به آنان اهدا  گردید.

#علمی_شو_کاربردی_شو

  • Instagram:@uast_ac_ir
  • Twitter :@uast_ac_ir
  • Soroush:@uast_ac_ir

نظر شما :