سفر معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی به مازندران در هفته دولت

۰۴ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۴:۰۷ کد : ۴۵۸۸۷ اخبار شیرپوینت اسلایدر اخبار
همزمان با آغاز هفته دولت و با هدف تبیین و تشریح اقدامات دانشگاه جامع علمی کاربردی در استان مازندران دکتر مختار جلالی معاون آموزشی دانشگاه به استان مازندران سفر کرد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی مازندران، معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در این سفر در جمع روسای مراکز علمی کاربردی استان خبرنگاران و رسانه های استان حضور یافت.

دانش آموختگان نظام آموزش عالی مهارتی کارآفرین هستند

وی طی سخنانی با گرامیدشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر آغاز هفته دولت را تبریک و با اشاره به فلسفه وجودی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: برخلاف دانشگاههای تئوریک دانشگاه علمی کاربردی به دنبال توسعه مرزهای دانش نیست، بلکه به عنوان یک دانشگاه نسل سوم دانشگاهی جامعه محور است و نیروهای مورد نیاز بخشهای مختلف را تربیت می کند.

دکتر جلالی ادامه داد: رسالت دانشگاه علمی کاربردی رسالت خطیری است و اهداف این دانشگاه با اقبال عمومی خوبی روبرو هستند چرا که دانش آموختگان نظام آموزش عالی مهارتی مدد کننده و کارآفرین هستند نه مددجو و کارجو. بنابراین مدرک برای دانشجوی نظام مهارتی اولویت نیست بلکه هدف از تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی کسب مهارت است.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه تعداد 520 مرکز آموزش عالی علمی کاربردی در کشور مشغول به فعالیت هستند، گفت: بسیاری از مراکز آموزش عالی علمی کاربردی از زیرساخت های بسیار خوب و حتی در سطح بین المللی برخوردار هستند.

اولویت اول دانشگاه افزایش کیفیت آموزشی به سطح عالی است

دکتر جلالی افزود: بحمدالله فرآیند اصلاحی خوبی در دانشگاه جامع علمی کاربردی اتفاق افتاده و نقاط ضعف دانشگاه برطرف شده است و اکنون در مرحله توسعه آموزشهای مهارتی هستیم و ماموریت داریم مراکزمان را به طور متوازن گسترش دهیم، اما اولویت اول دانشگاه همچنان، افزایش کیفیت آموزشی به سطح عالی است.

وی در ادامه گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی طرح ارزیابی و سطح بندی مراکز آموزش عالی علمی کاربردی را طی دو سال گذشته و با هدف ایجاد رقابت سالم و افزایش کیفیت به اجرا در آورده است و برنامه جامعی نیز برای حمایت از مراکز سطح یک دانشگاه تدوین شده است تا این مراکز به مراکز بین المللی تبدیل و از تسهیلات ویژه ای برخوردار شوند.

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام اینکه 500 دانشجوی خارجی در این دانشگاه تحصیل می کنند، گفت: کشورهای همجوار به آموزشهای مهارتی نیاز و توجه دارند و این دانشگاه نیز در ماموریت خود جذب 10 درصد دانشجویان خارجی را مدنظر دارد.

دکتر جلالی در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری ایرنا در خصوص ماموریت گرایی مراکز علمی کاربردی مازندران گفت: خوشه بندی شغلی رشته ها در پذیرش جاری دانشگاه جامع علمی کاربردی اعمال شده است و در بلندمدت قطعا به نفع کشور، دانشگاه و مراکز علمی کاربردی خواهد بود چرا که خوشه بندی علاوه بر حذف رشته های نامتوازن و اشباع شده، مراکز را در یک حوزه شغلی تقویت می کند و بر نیاز جامعه متمرکز است.

مدرس علمی کاربردی باید ماهر، شایسته و صاحب نظر باشد

معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در خصوص مدرسان دانشگاه و در پاسخ به سئوال خبرنگار خبرگزاری فارس افزود: تلاش ما این است از بهترین ها و صاحب نظران در حوزه های شغلی به عنوان مدرس استفاده کنیم. مدرس علمی کاربردی باید خودش فردی ماهر، شایسته و صاحب نظر باشد تا بتواند مهارت را بدرستی آموزش بدهد بنابراین فرآیند پالایش و جذب مدرسان از سال گذشته طی شده است و تمام مدرسان ما در مهرماه جاری واجد شرایط، صلاحیت و دارای کد مدرسی هستند و در آبان ماه سالجاری نیز فراخوان جذب مدرس خواهیم داشت.

دکتر جلالی در به سئوال خبرنگار خبرگزاری ایسنا در خصوص نظارت بر فعالیت های آموزشی مراکز نیز پاسخ داد و گفت: دانشگاه جامع علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که معاونت نظارت و سنجش دارد و همه حوزه ها در بدنه دانشگاه به طور جدی پیگیر افزایش کیفیت هستند. دغدغه ما دانش آموخته صاحب مهارت است و بر این اساس 60 درصد آموزشها بصورت عملی و 40 درصد به صورت نظری هستند. برای آموزش مهارت نیز کیفیت را اولویت قرار داده و توجه ویژه ای به این مقوله داریم.

18 مرکز فعال در استان مازندران در 117 کد رشته کاردانی و 91 کدرشته کارشناسی دانشجو می پذیرند.

دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران نیز طی سخنانی در این نشست ضمن گرامیداشت هفته دولت گفت: اگر امروز انقلاب با همه مشکلات و هجمه ها به روی پای خود ایستاده است، بخاطر خون شهداء و ایثارِ ایثارگران است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران با بیان اینکه 13 هزار و 500 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی مازندران مشغول به تحصیل هستند، به پذیرش جاری دانشگاه جامع علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: 18 مرکز فعال در استان مازندران در 117 کد رشته کاردانی و 91 کدرشته کارشناسی دانشجو می پذیرند.

دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی ادامه داد: گرچه گرایش به تحصیل و آموزش عالی در مازندران زیاد است، اما استان از این حیث محروم به حساب می آید. بنابراین نیاز به رشد آموزش عالی و توجه ویژه به این بخش بخصوص در حوزه آموزشهای مهارتی داریم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران رسالت دانشگاه علمی کاربردی را رسالتی خطیر خواند و ابراز امیدواری کرد بعد از پذیرش مهرماه جاری که در حال انجام است، یک سال تحصیلی خوب و با امید به آینده را برای توسعه و ارتقای آموزش مهارت دراستان آغاز شود.

#علمی_شو_کاربردی_شو

www.uast.ac.ir

ma.uast.ac.ir

Soroush:@uast_ac_ir

Bale: @uast_ac_ir

Instagram:@uast_ac_ir
Twitter:@uast_ac_ir
Soroush:@uast_ac_ir

 

 

کلید واژه ها: دانشگاه علمی کاربردی مازندران#علمی_شو_کاربردی_شومعاون آموزشینشست خبری


نظر شما :