معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور اعلام کرد
برگزاری استارتاپها با ظرفیت های استانی/راه اندازی ۱۳۰ مرکز رشد و نوآوری/چاپ ۲۳ عنوان کتاب درسی در فرایند کیفی سازی
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی مازندران، «سیدعلی بدری» در آیین رسمی آغاز سال تحصیلی و اردوی یک روزه دانشجویان جدیدالورود دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران، که در مجتمع رفاهی و آموزشی پردیس ناجا برگزار شد، اظهار کرد: بحث کیفی سازی مراکز آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی مورد توجه مسئولان قرار گرفت که در این زمینه 85 هزار مدرس مورد ارزیابی قرار گرفتند.
او با اعلام اینکه در کشور به منظور آموزش هدفمند در دانشگاه جامع علمی کاربردی 130 مرکز رشد و نوآوری راه اندازی شده است، افزود: لازم است ایدهها در کلینیکهای اشتغال و کارآفرینی عرضه و به ثمر برسد.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی بیست و هشتمین سال از عمر خود را میگذراند تا افرادی ماهر و فنی تربیت شوند، تصریح کرد: وظیفه دانشگاه علمی کاربردی تربیت کارفرمای دارای مهارت است، این در حالی است که بیش از 70 درصد شاغلان سازمانها و دستگاههای اجرایی غیر تخصصی هستند.
معاون اداری، مالی و مدیریت منابع دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور، یادآور شد: دانشگاه جامع علمی کاربردی از شروع فعالیت فراز و نشیبهای زیادی را پشت سر گذاشت تا اینکه در سه سال اخیر با شروع به کار مدیریت جدید فضای کیفی بخشی برای دانشگاه نسل سوم که کارآفرینی است حاکم شد.
این مسئول با تاکید براینکه آموزش دانشگاهی باید اشتغال فارغالتحصیلان را فراهم کند، افزود: علاقه فرد باید در انتخاب رشته تحصیلی اولویت نخست قرار گیرد تا نیروی باانگیزه و ماهر تربیت شوند.
بدری با اشاره به اینکه در فرایند کیفی سازی 23 عنوان کتاب به چاپ رسیده است، گفت: برای برگزاری آزمون جامع و هماهنگ در طول دو ترم به صورت متمرکز برگزار میشود.
او برگزاری استارتاپها را بنا به ظرفیت هر استان دانست و ادامه داد: اشتغالزایی با مهارت آموزی میسر میشود؛ لازم است دانشجویان با مطالبهگری شعار دانشگاه جامع علمی کاربردی را محقق کنند.
**نیروی کاردان نیاز کشور است
رییس دانشگاه علمی کاربردی مازندران نیز با بیان اینکه بعد از پیروزی انقلاب چالش نبود متخصص و کاردان در کشور محسوس بوده است، اظهار کرد: در گذشته برای دریافت مدرک تخصصی داوطلبان از دانشگاههای خارج از کشور استفاده میکردند؛ در حال حاضر ادامه تحصیل در رشتههای مهارتی در داخل فراهم شده است.
عبدالرضا شیخالاسلامی، با اشاره به اینکه فارغالتحصیلان دانشگاهی بعد از دوران تحصیل در عرصه تولید وارد نشدند، افزود: آنچه مغفول ماند توجه به تولید داخل، ناشی از کسب مهارت دانشگاهیان بوده است.
او با اعلام اینکه کشور نیازمند نیروی کاردان است، تصریح کرد: اگر بخواهیم نیروی کاردان تربیت شود هیچ صندلی خالی در دانشگاه جامع علمی کاربردی نخواهیم داشت.
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی مازندران، یادآور شد: طبق برنامه ریزی که برای دانشگاههای نسل سوم تدوین شد در آینده کشور با مدرک کاردانی نیروی بیکار نخواهد داشت.
این مسئول توجه به مراکز فعال در استان را از اقدامات کیفی سازی آموزش دانست و افزود:32 مرکز زیر نظر واحد استانی فعالیت داشتند که در حال حاضر 22 مرکز فعال هستند؛ رشتههای جدید و دانشجو بین همین مراکز پذیرش میشوند.
شیخالاسلامی گفت: لازم است دانشجویان برای کسب تجربه به دروس عملی مانند کارورزی و کارآموزی توجه جدی داشته باشند.
او با اشاره به اینکه کشور نیازمند متخصص در رشتههای مهارتی است، خاطرنشان کرد: دانشجویانی که در رشته مهارتی تحصیل میکنند بعد از فارغالتحصیلی بیکار نمیمانند.
#علمی_شو_کاربردی_شو
ma.uast.ac.ir
Soroush:@uast_ac_ir
Bale: @uast_ac_ir
Instagram:@uast_ac_ir
Twitter:@uast_ac_ir
Soroush:@uast_ac_ir
