معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی
افزایش ۲۴ درصدی پذیرفته شدگان دوره های آموزش مهارتی در مهر ماه ۹۸
*سن داوطلبان و پذیرفته شدگان دانشگاه نیز به طور متوسط کاهش پیدا کرده است
به گزارش روابط عمومی دانشگاه علمی کاربردی مازندران، دکتر محسن محمدزاده معاون نظارت و سنجش که از طریق ارتباط زنده تصویری و از یاسوج در این جلسه سخن می گفت با اذعان این مطلب که آزمونهای متمرکز در چند استان برگزار و تجربیات بسیار خوبی کسب شده است، گفت: تمام نقاط ضعف و قوت کار شناسایی شده ودرصدد این هستیم که این آزمونها را با دقت کافی و با هماهنگی کامل بین مراکز و واحدهای استانی و ستاد در سراسر کشور برگزار کنیم.
وی برگزاری این آزمونها را از مولفه های افزایش کیفیت در دانشگاه برشمرد و گفت: آزمون در 24 عنوان درسی نظری برگزار می شود و در حال برنامه ریزی هستیم تا در دوره های بعدی آزمونهای دروس مهارتی را نیز به صورت متمرکز اجرا کنیم.
وی خاطرنشان کرد: همواره به دنبال افزایش کیفیت آموزش در دانشگاه هستیم و این افزایش کیفیت نتایج بسیار مثبتی را در پی خواهد داشت و استقبال خوبی در پذیرش مهرماه سال جاری و تکمیل ظرفیت آن شد موید این مساله است.
محمدزاده در پایان از افزایش 24 درصدی پذیرفته شدگان دوره های آموزش مهارتی در مهر ماه 98 نسبت به سال 97 خبر داد و افزود:
علاوه بر این افزایش که حاصل ارتقای کیفیت آموزشهای مهارتی در دانشگاه جامع علمی کاربردی است، سن داوطلبان و پذیرفته شدگان دانشگاه نیز به طور متوسط کاهش پیدا کرده است.
*آزمونهای متمرکز مشابه کنکور است
دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی رئیس دانشگاه علمی کاربردی مازندران نیز طی سخنانی در این مراسم گفت: برگزاری آزمون های متمرکز به افزایش اعتبار دانشگاه کمک می کند و مسئولیت این آزمون به عهده همه ماست تا با قوت و بدون کمترین اشکال فرآیند برگزاری را به انجام برسانیم.
وی ادامه داد: از نکات مثبت این آزمونها این است که همه جوانب به دقت بررسی شده اما باید در نظر داشته باشیم که آزمونهای متمرکز مشابه کنکور است و حفظ امنیت آزمون ها بسیار مهم و به عهده ماست.
وی در پایان خواستار دقت کافی و بهره گیری مراکز علمی کاربردی استانهای مازندران و گلستان از کارگاه آموزشی شد.
* برگزاری آزمونهای متمرکز از حیاتی ترین تصمیمات دانشگاه جامع علمی کاربردی است
دکتر اسرافیل اعلاء مدیرکل دفتر سنجش و آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز با بیان این مطلب که تصمیم دانشگاه برای برگزاری آزمونهای متمرکز در واقع یکی از حیاتی ترین تصمیمات دانشگاه جامع علمی کاربردی است، به تشریح فرآیند برگزاری آزمونهای متمرکز پرداخت و گفت: وی ادامه داد: دستورالعمل برگزاری آزمونهای متمرکز تهیه شده و به زودی برای مراکز ارسال می شود.
وی ادامه داد: این آزمونها از صحت و سلامت بسیار بالایی برخوردار است و میزان تخلف احتمالی بسیار ناچیز است.
مدیرکل دفتر سنجش و آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: برای طراحی سئوالات از مدرسان علمی کاربردی با تجربه از همه ی استانها بهره گیری شده و در برخی از دروس مانند درس کارآفرینی حتی از 8 مدرس استفاده شده است.
دکتر اعلاء به دقت و استاندارد طراحی سئوالات نیز اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در دانشگاه بانک سئوالات برای 24 عنوان درس تشکیل شده و برای هر درس بیش از 300 سئوال طراحی و آماده شده است. اعضای هیئت علمی دانشگاه نیز به ممیزی سئوالات پرداخته اند.
وی در ادامه با معرفی سامانه آزمون های متمرکز افزود: سامانه آزمون متمرکز بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است و دارای سه سطح دسترسی مرکز، استان و ستاد است و فرآیند دریافت و ارسال سئوالات و پاسخنامه ها از طریق این سامانه انجام می شود.
در ادامه این جلسه کارشناسان دفتر سنجش و آزمون دانشگاه جامع علمی کاربردی به تشریح جزئیات فرآیند برگزاری آزمونهای متمرکز و پاسخگویی به سئوالات مراکز علمی کاربردی پرداختند.
#علمی_شو_کاربردی_شو
ma.uast.ac.ir
Soroush: @uast_ac_ir
Bale: @uast_ac_ir
Twitter: @uast_ac_ir
Instagram: @uast_ac_ir
